Creare site de prezentare

Creare site de prezentare

ghid pentru afacerile mici

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul ca un site mic si bine conceput poate oferi un avantaj considerabil oricarei afaceri. Software-ul de creare a unui site de prezentare a evoluat atat de mult, incat nu trebuie sa stii programare sau sa fii expert pentru a dezvolta un site web atractiv cu aspect profesional si a-ti pune afacerea in cea mai buna lumina.  

Acest articol este scris pentru cei care au o afacere mica si vor sa creeze un site de prezentare sau sa il imbunatateasca pe cel pe care deja il au. Este un ghid care te va indruma pas cu pas in procesul de creare al unui site de prezentare.

Stabileste scopul principal al site-ului de prezentare

Un site de prezentare creat pentru o afacere trebuie sa ofere informatii generale despre companie. Pagina de pornire trebuie sa fie cat mai simpla si mai atragatoare si sa determine clientii sa ramana pe site pentru a afla mai mult despre cum ii poate ajuta firma ta.

Cand stabilesti scopul site-uri, este esential sa ai in vedere experienta utilizatorului cand naviga pe site. Aceasta trebuie sa fie cat mai placuta si sa convinga utilizatorul ca esti un partener de incredere. Daca nu intentionezi sa accepti plati precum Apple Pay sau prin SMS, nu vei avea foarte multe configurari de realizat, dar trebuie sa iti fie cat mai clar cum doresti sa arate site-ul si care sunt obiectivele pe care vrei sa le atingi prin intermediul acestuia.

Alege numele domeniului

Numele de domeniu este printre cele mai importante caracteristici ale unui site de prezentare. Acesta va genera adresa URL pe care o vei distribui si promova pe retelele sociale si trebuie sa fie cat mai descriptiv, usor de retinut si de tastat. Este modul prin care utilizatorii te vor gasi online, asa ca trebuie sa fie legat de afacerea, serviciile sau brandul tau. Daca nu vrei sa creeze confuzie, ar trebui sa urmaresti sa fie cat mai scurt, sa eviti abrevierile, acronimele si cifrele.

Acum ar trebui sa alegi extensia care poate fi .com, .net sau .biz sau TLD-ul care se poate baza pe locatie sau pe tipul afacerii si poate fi .ro, .marketing, .law. Chiar daca unele dintre acestea pot fi foarte relevante, retine ca extensia .com ramane cea mai apreciata.

Dupa ce ai ales numele de domeniu, verifica-i disponibilitatea si achizitioneaza-l prin registratori de domenii precum domain.com, Squarespace sau Wix. Totodata, asigura-te ca nu ai ales un nume protejat prin drepturi de autor care apartine deja altei firme. Daca URL-ul pe care il doresti este deja luat, poti incerca sa il cumperi de la firma care il detine, daca chiar ti-l doresti si este de vanzare.

Creare site de prezentare

Alege hostingul pentru site-ul de prezentare

Fiecare site de prezentare creat are nevoie de hosting, adica de un server pe care sa fie gazduite sau stocate datele, astfel incat utilizatorii sa le poata accesa oricand. Un hosting performant contribuie la calitatea experientelor pe care utilizatorii le au cand naviga pe site-ul tau, deci este esential pentru o afacere.

In functie de buget, poti opta pentru un hosting web partajat. Astfel vei plati mai putin, dar vei imparti server-ul cu alte site-uri cu care vei concura in ceea ce priveste viteza de incarcare. Daca vrei hosting dedicat si sa nu imparti viteza cu nimeni, va trebui sa platesti mai mult.

Unele platforme web builder precum Wix sau Squarespace ofera in pachetele lor si hosting. Poti gasi si oferte de hosting gratuit, dar acest lucru poate implica plasarea de bannere pe site-ul tau care sa compenseze serviciu.

Cand alegi hostingul, tine cont de cate de eficient functioneaza si, pentru ca exista instrumente de masurare a performantelor, poti cere date concrete. Pe masura ce afacerea ta va creste, este posibil sa descoperi ca va fi necesar sa faci upgrade la un hosting mai performant sau chiar sa lucrezi cu mai multi furnzori pentru a putea gestiona traficul si operatiunile de pe site.

Creare site de prezentare

Construieste paginile site-ului de prezentare

Un site de prezentare bun are mai mult decat o pagina. Pentru a prezenta detaliat fiecare aspect al afacerii tale, va trebui sa ai in vedere mai multe pagini. Asigura-te ca fiecare dintre acestea sustine obiectivul principal al site-ului, are un scop bine definit si include CTA-uri convingatoare (“afla mai multe”, “inregistreaza-te”, “contacteaza-ne” etc) care sa iti genereze clienti sau leads-uri valoroase.

De pe site-ul tau de prezentare nu poate lipsi pagina de “contact” in care utilizatorii sa poata gasi numarul de telefon, adresa de email sau adresa locatiei fizice, daca este cazul. De asemenea, o idee buna este sa incluzi o pagina “despre noi” in care sa dai detalii despre personal, echipa sau sa prezinti o mica si captivanta istorie a business-ului tau.

Creare site de prezentare

Daca afacerea ta nu are deja un logo, angajeaza un designer grafic pentru a-l realiza. Il vei putea folosi pe site, pe cartile de vizita si in toate postarile pe retelele sociale. Acesta ajuta clientii sa te identifice mai usor in mediul online si creaza autoritate marcii tale.

Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa creezi pagini eficiente pentru un site de prezentare:

  • Fii cat mai clar si mai concis in prezentarea afacerii tale si creeaza pagini informative captivante care ofera utilizatorilor experiente pozitive. Vizitatorul trebuie sa inteleaga in cateva secunde cu ce te ocupi si 3-5 pagini bine scrise vor fi cu mult mai eficiente decat zeci de pagini prost redactate.
  • Fa apeluri strategice la actiune si nu uita ca butoanele CTA functioneaza cel mai bine cand se potrivesc cu informatiile de pe pagina.
  • Configureaza cat mai multe imbunatatiri automate a vitezei. Instalarea pluginurilor potrivite pentru a stoca in cache unele parti din site poate fi de ajutor. Daca folsoesti WordPress pentru crearea site-ului de prezentare, poti instala WP Super Cache sau W3 Total Cahe care comprima fisierele si vor facilita navigarea prin site.
  • Foloseste fotografii de calitate, de preferat reale pentru crearea site-ului de prezentare. Acestea pot fi cu imaginea echipei sau a biroului.

Testeaza si publica site-ul de prezentare

Inainte de a anunta ca site-ul tau este in mediul online, testeaza-l cu atentie si asigura-te ca functioneaza pe toate browserele. Fa clic pe fiecare pagina si caracteristica, asigura-te ca imaginile si link-urile apar si sunt afisate corect. De asemenea, verifica modul in care site-ul este vazut pe dispozitivele mobile, adica daca este sau nu responsive.

Chiar daca va dura ceva timp, testarea riguroasa a site-ului este esentiala si te va scuti de multe neplaceri. In plus, Googel si alte motoare de cautare tin cont de performantele site-ului tau si, daca totul este in regula, il vor plasa mai bine in rezultatele cautarilor.

Poti folosi un program de analiza care te va ajuta sa rezolvi problemele, sa monitorizezi performantele paginilor si sa stabilesti motivele pentru care unele functioneaza mai bine fata de altele. Este esential sa instalezi acest program inainte de lansarea site-ului. Daca o vei face dupa aceea, exista riscul sa pierzi informatii valoroase.