Realizare magazin online
elemente de care sa tii cont in designul site-ului tau de e-commerce
Chiar daca sunt diferite, toate site-urile de e-commerce au elemente comune, obligatorii pentru a obtine cele mai bune rezultate. Trebuie sa tii cont de cateva reguli de baza, simple, dar indispensabile pentru realizarea unui magazin online eficient si care sa vanda.
Reguli de baza in realizarea unui magazin online
- Sa aiba un design cat mai simplu si mai intuitiv si sa fie usor de folosit. Clientii care ajung in magazinul tau online trebuie sa se simta cat mai confortabil, sa aiba acces facil la informatiile de care au nevoie si sa poata naviga fara probleme.
- Sa ofere informatii detaliate despre produse si sa contina imagini cu optiune de zoomi. Cu cat vizitatorii primesc mai multe informatii, cu atat sunt sanse mai mari sa cumpere.
- Sa permita creare unui cont de utilizator fie la logare, fie la finalizarea comenzilor. De asemenea, in realizarea unui magazin online, mai poate fi utila lista de dorinte care sa permita salvarea articolelor pentru a fi cumparate mai tarziu.
- Sa aiba formulare de feedback si de recenzii. Dca le vei oferi clientilor tai sansa de a te contacta, de a pune intrebari si de a-si impartasi parerea, ii faci sa simta ca tii cont de ei si, totodata, vei avea mult de castigat, fiind mai bine cotat de motoarele de cautare.
- Sa contina informatii cat mai detaliate despre modalitatile de plata, livrare si politica de retur. De asemenea, nu uita de pagina de termeni si conditii.
- Pentru a te mentine pe piata nu este de ajuns doar sa te ocupi de realizarea unui magazin online bine conceput. Va trebui sa il actualizezi regulat, sa vii cu oferte special ei bonsuri, sa intretii un blog si multe alte lucruri care sa te pastreze in atentia utilizatorilor.
- Deloc in ultimul rand, nu uita ca de partea cealalta sunt oameni pentru care conteaza modul in care ii tratezi. Fa-i sa simta ca sunt importanti pentru tine, ca tii cont de parerea lor si raspunde cat mai prompt la intrebari si solicitari. Multe companii cu magazine online sunt atat de preocupate sa aduca site-ul in primele pozitii in rezultatul cautarilor, incat uita de scopul lor principal, acela de a deservi clientii.
- Marketingul online si optimizarea SEO sunt esentiale pentru orice afacere, dar nu trebuie sa uiti ca merg mana in mana cu interfata prietenoasa cu utilizatorul, functionarea ireprosabila a site-ului si grija fata de clienti.
Vom prezenta in continuare cateva caracteristici pe care trebuie sa le incorporezi in designul realizarii unui magazin online pentru a obtine cat mai multi clienti fideli si a profita la maximum de afacerea ta.
Foloseste-te de numele clientilor cand realizezi un magazin online
Daca esti in cautarea elementului cel mai important pentru a avea succes in marketing, nu uita de numele persoanelor care te-au vizitat, s-au abonat la newslettere sau au cumparat ceva de la tine. Oamenilor le place sa li te adresezi pe nume, pentru ca se simt apreciati si se creeaza o corelatie cu latura lor prietenoasa.
Marketerii si managerii de vanzari cu experienta stiu foarte bine acest lucru si il folosesc natural in tehnicile lor de vanzari dupa ce un magazin online a fost realizat. Incep prin a se prezenta si a te intreba cum te cheama, pentru ca apoi sa iti foloseasca numele de mai multe ori in conversatie.
Nu trebuie sa te mire ca site-urile de e-commerce de succes folosesc acest truc. Personalizarea mesajelor este cel mai simplu si sigur mod de a face un client sa sa simta special si important. De aceea, magazinul tau online trebuie sa permita inregistrarea unui cont personal si completarea unui formular in care sa fie solicitat numele utilizatorului. Apoi, fara a exagera, poti folosi numele acesta pentru a-i saluta cand se logheaza pe site, dupa ce fac achizitii sau cand le trimiti neswletterele pentru carea s-au abonat.
Nu uita, insa, ca nimanui nu ii plac vanzatorii insistenti si ca nu trebuie sa il folosesti excesiv.
Pune pe prima pagina cele mai bune produse
Gandeste-te ca prima pagina este vitrina magazinului tau online. Daca vrei sa convingi vizitatorii sa ramane aici, nu ezita dupa realizarea magazinului tau online sa pui pe prima pagina cele mai bune produse pe care le ai. Le poti numi bestseller-uri, cele mai populare produse sau ultimele achizitii. De obicei, aceste liste sunt cele mai vizualizate pe un site de e-commerce.
Sunt si clienti care nu au timp sa caute si se bucura cand gasesc repede ceea ce le trebuie in lista cu cele mai vandute produse. Pune-le pe homepage pentru a-i ajuta sa faca alegerea inainte de a incepe sa se simta frustrati si tentati sa iti paraseasca magazinul.
De asemenea, pentru a obtine cele mai bune rezultate, monitorizeaza si actualizeaza aceste liste regulat. Mai poti sa trimiti emailuri sezoniere sau lunare cu cele mai bine vandute produse.
Foloseste in magazinul tau online realizat colectiile sau cataloagele de produse
Colectiile de produse sunt liste dedicate unei anumite categorii. Pot fi colectii sezoniere cu produse de top pentru iarna sau pentru vara, cadouri de Craciun, promotii si reduceri sau orice altceva are legatura cu nisa ta de business.
O modalitate eficienta de a avea colectii de produse mai atractive este sa creezi o lista cu articole recomandate, iar aici sa adaugi produsele cautate de ultimul vizitator sau client.
Oamenii tind sa cumpere produse similare, in functie de necesitatile de sezon.
Nu uita sa adaugi facilitatea de zoom la imaginile produselor
O imagine face cat 1000 de cuvinte! De aceea, din magazinul tau online realizat nu pot lipsi fotografiile cu produsele pe care le vinzi. Este important sa fie fotografii de calitate la rezolutie cat mai mare si, totodata, sa fie insotite de optiunea de zoom. Indiferent de ce ar vrea sa cumpere, vizitatorii magazinului tau online vor dori sa vada mai de aproape produsul si sa ii studieze detaliile.
De aceea, daca le vei permite sa mareasca imaginile, va fi mai usor sa ii castigi de clienti. Daca tot nu pot tine in mana produsul, da-le posibilitatea sa il vada de aproape si furnizeaza-le numai imagini de calitate.
Nu trebuie sa lipseasca datele de contact
Este greu sa atragi vizitatori in magazin, sa ii convingi sa ramana si sa si cumpere. Insa, daca ai reusit aceste lucruri, ai castigat un client pe care sigur vei dori sa il pastrezi pe termen lung. Pentru a realiza acest lucru, trebuie sa ii castigi increderea, iar acest lucru incepe prin a oferi informatii de contact reale. Astfel, clientii stiu ca te pot contacta daca au nevoie si vor vedea in tine un partener de incredere. Plaseaza aceste informatii cat mai vizibil, astfel incat sa fie usor accesate.
Ideal ar fi sa ai si un chat online. Nimic nu va face mai fericit un clienti decat faptul ca poate primi un raspuns rapid la intrebarea lui. Insa, daca nu iti permiti inca sa il adaugi din pasul de realizare magazin online, poti opta pentru un formular simplu de contact. Asigura-te, insa, ca mesaje primite de la clienti nu sunt ignorate si ca le vei raspunde in maximul o zi lucratoare.
Ai nevoie de evaluari si recenzii de la clienti dupa realizarea magazinului online
Un site de e-comert de succes nu este o simpla platforma de cumparaturi, ci o comunitate. Clientii are au cumparat produse de aici vor fi incantati sa faca evaluari si recenzii si sa impartaseasca experienta lor cu ceilalti, iar cei care vor sa cumpere, vor fi interesati sa afle din experienta altor clienti mai mult despre produse. De multe ori, aceste recenzii sunt decisive pentru a convinge un vizitator sa cumpere un produs.
Recomandarile pe care le vei primi astfel sunt cele mai convingatoare si nepretuite! De aceea, daca vrei sa ai un magazin online de succes, da-le clientilor ocazia sa posteze rewiuri, evaluari si comentarii la produse. Poti face acest lucru destul de usor cu optiunea de evaluare si functiile de comentarii si recenzii. Daca vrei sa folosesti comentariile, ii poti convinge pe clienti sa scrie recenzii printr-un email dupa livrarea comenzii sau oferindu-le bonusuri si reduceri la plasarea comentariilor.
Adauga camp de search si filtre variate de ordonare a produselor
Chiar daca magazinul tau online realizat este riguros organizat pe categorii si subcategorii, unii clienti stiu exact ce doresc, nu vor sa mai piarda timpul vizionand zeci de produse si au nevoie de optiunea de search. Daca nu exista in magazinul tau, risti sa pierzi clienti.
Prin urmare, nu uita de casuta de search si de filtrele de ordonare a produselor crescator sau descrescator dupa pret, cele mai relevante sau cele mai cautate. De asemenea, asigura-te ca, in fiecare categorie le-ai creat vizitatorilor posibilitatea de a sorta produsele dupa marca, pret, culoare, marime si alte caracterstici specifice.
Cu cat utilizatorii se simt mai confortabil in magazinul tau online si au facilitatile necesare pentru a gasi mai usor ceea ce cauta, cu atat sunt sanse mai mari sa cumpere si sa revina si in viitor.
Nu subestima optiunile de partajare atunci cand iti realizezi un magazin online
Cu toate ca lipsesc de pe multe site-uri de e-commerce, facilitatile de partajare sunt foarte valoroase atunci cand realizez un magazin online. Daca le vei permite clientilor sau vizitatorilor tai sa partajeze produse facand click pe un buton care generaza un link scurt, vei avea mult de castigat. Poate parea o caracteristica inutila, dar nu trebuie subestimata.
Vizitatorii vor prefera sa poate partaja produsele facand click pe un buton, decat sa copieze link-uri sau adrese URL lungi. Aceasta facilitate este deosebit de importanta pentru utilizatorii de tablete si smartphone-uri. De asemenea, poti adauga butoane de distribuire pe retele sociale.
Creeaza continut atractiv
Crearea unui magazin online necesita multa munca, iar cea mai mare parte a acestei lucrari consta in crearea de continut. Ai nevoie de informatii utile si relevante pentru vizitatori, dar si pentru motoarele de cautare.
Continutul optimizat SEO te va face mai bine vazut in cautari, creste gradul de constientizare a marcii, autoritatea site-ului, numarul de conversii si, in cele din urma, vanzarile.
Prin continut se intelege descrierea produselor, textele pentru promotii, dar si imagini si filmarile video.
Alege un design simplu si atractiv care faciliteaza navigarea pe site
Designul magazinului tau online realizat este esential pentru ca vizitatorii sa ramana in el, dar inutil daca ingreuneaza navigarea prin site. De asemenea, organizeaza site-ul astfel incat sa fie cat mai usor de optimizat SEO dupa categoriile de produse si sa faciliteze cautarea prin magazin.
Nu uita de apelurile la actiune si de butoanele de cumparare care sunt CTA-uri eficiente pentru utilizatori. Acestea ii spun utilizatorului exact ce are de facut pentru a cumpara produsul si pot fi de forma “adauga in cos”, “cumapara”, “finalizeaza comanda”.
Optimizeaza procesul de plata
Foloseste instrumente de monitorizare precum Google Analytics pentru a urmari pagina de finalizarea comenzii in care se pierd cei mai multi clienti si care genereaza cele mai mari rate de abandon a cosului. De obicei, motivul este sistemul de plata care este prea greoi sau prea laborios.
Cu cat vei cere mai multe informatii personale clientilor in acest moment, cu atat sunt sanse mai mari sa devina neincrezatori si sa ii pierzi. Cere doar informatiile de care ai nevoie pentru plata si pastraza pagina de plata cat mai usor de utilizat si mai sigura.
Fa-ti magazinul responsive
Traficul pe mobil genereaza peste 50% din vanzarile online. Tot mai multi cumparatori prefera sa se foloseasca de tableta sau de smartphone. Daca magazinul tau online nu se vede bine pe aceste dispozitive, adica nu este responsive, vei pierde multi clienti.